Monday, November 27, 2006

Butterfingers 1.2miligrams Showcase : DAY 2 (26 Nov 2006)


Untuk hari ke-2 kejadian..aku tiba agak lewat drpd time yg tertera di flyers...tp ternyata x rugi...band undangan pada hari tu (Kapal Selam) lewat buat soundcheck...so aku pegi...jumpe Din, Kapal n the band, pastuh g salin baju (pakai baju rasmi gig tuh) then amik tag CREW....trus lepak depan pintu masuk....hahahaha....kene kerja la beb!!

Takde ape sangat yang aku nk type tentang second day nih...setlist ade la berubah a few songs (byk la jugak actually)....actually bukan xde ape utk ditaip...cuma byk sangat sampai aku xleh nk susun dalam ayat yg proper...so aku bagi dlm point form je la ek...randomly :

- show start lewat...tp crowd x patah smangat...ramai gile!! lg ramai drpd ari seblom tu!!
- aku jaga pintu jap...pastuh masuk g lepak tepi drum
- pada pertengahan show...air Coke diorang abes...akuuuu la jugak yg kena g tambah (malang btul dok tepi drummer nih...sume barang kat tepi die)
- pada pertengahan show jugak...pick gitar Emmett patah...pastuh die mintak pick aku...tukar ngan pick patah die tuh...uwaaaaaaa!!! abes pick gua baru beli....tp takpe...janji Emmett yg pakai...hahahahaha
- Kalai (drummer) mintak RM20 sbb aku sebat air Coke die...siot lu Kalai!!!
- Parents n adik pompuan Loque datang bagi support...bagus btul la parent die nih...anak takde kat sini pun still bg support kat band anak die...patut pun anak main muzik hebat gile!!
- Actually mase 1st day, wayar adapter efek Emmett putus!! crowd menggila!! so arinih Bob ditugaskan utk kawal crowd...hahaha...padan muke lu Bob...ari sabtu tu sedap je dok gelak kat aku....hahahahaha
- Arini xde photo session....abes je show...crowd ramai2 naik stage nk bergambar ngan Butterfingers...seriusli x terkawal!!
- Kalai x dpt tangkap drum beat lagu Cuai (actually lagu tu takde dlm setlist...saje je Emmett main)....ending tu sket baru die dpt....hahahahah
- Loque akan balik krismas nih....n mayb diorang akan buat show lagi sekitar Januari taun depan...Emmett u better not to make it ujung taun la!! aku balik kampung!!
- Rupanya Kalai tu stadi kat US dulu...aku ingatkan New Zealand...die ckp kat aku "Kalo aku stadi NZ takde la aku main drum...aku main ngan kambing la"...hahahaha...ape ape aje

hmmm....nanti aku post gambar2 n setting gitar Butterfingers n all that...overall....gig ni memang the best i ever had!! KUDOS to Butterfingers!!

No comments: