Sunday, September 16, 2007

Of Ramadhan, Weekend, and Ignorant Police...

Assalamualaikum dan slamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak kpd semua umat Islam seantero dunia (if posting aku nih smpai kat galaksi lain...slamat berpuasa jugak utk kalian...mane tau jd mcm transformers kan)

Weekend nih mmg free...free habes!! Somehow it makes me think "When was the last time i had a weekend like dis??"....weekend yg mmg xde aktiviti penting utk dihadiri atau dikelola....weekend yg x payah risau nk stadi for test or quiz.....weekend yg x payah risau pasal any assignment yg blom buat (ade sbenanye sket2...but still can handle la)

Pagi td aku g KLIA utk anta kazen aku balik Jepun....tengah2 tunggu kazen aku check-in...ternampak la aku 2 org minah omputih ni kalut kibut berjalan anak pantas bak nk terkencing tang tu gak....tetibe minah omputih nih stop n sorang drpd die tuh duduk n muntah2 dlm plastik....member die sorang lg try menenangkan keadaan ngan gosok2 blakang member yg tgh muntah nih....

Ape yg aku nk ckp tentang cite di atas bukan pasal minah tuh muntah....tp sbb ape yg aku nk cite rite now nih...

On the same time...ade 2 org polis bantuan pelancong lalu kat depan antara aku n omputih tuh...ape yg polis ni ckp, "batal posa", kate sorang drpd polis ni kat member die.....dan on the same time gak ade dlm 3-4 org polis bantuan pelancong PEREMPUAN MELAYU berdiri dlm 2-3 meter drpd si pesakit yg tgh muntah nih...but what they did?? bile nampak je minah tu muntah...all of them left the place ngan muka yg macam annoying gile....n tinggal sorang je polis kat situ....yg pada pandangan aku langsung x membantu....hanya berdiri dan memerhati walau dr jarak dekat.....bukan kate nk pegi tanye "mam can i help u?"...tidak sama sekali!!

Somehow it makes me think.. ape nk jadi ngan masyarakat Malaysia skang?? Ok la mayb aku bersalah gak sbb x offer pertolongan...but for God's sake there were soo many police there yg spatutnya ade authority yg lebih utk tolong orang!!! n what they did was just watching n doing nuthin!! Cukup la sekadar insiden peluru hidup kat Batu Burok recently...jangan la nanti sampai tourists pun komen pasal ke-tidak-peduli-an polis kita terhadap keselamatan dan kebajikan mereka sepanjang berkunjung ke Malaysia yg mmg terkenal ngan sikap rakyatnya yg 'peramah' dan 'berbudi pekerti mulia'....bodoh kan?? Nah!! Inilah REALITI!!

1 comment:

mf said...

MusicForum
Akan menganjurkan satu Mini Jamming Session
dan sesi dialog muzik bersama grup NITRUS.

- Utk maklumat lanjut boleh di dapati di www.musicforum2007.blogspot.com